CRM اصطلاحی است که مدتهاست برای نرمافزارهای مدیریت ارتباط با مشتری به کار میرود. ایدهی اولیهی CRM به اوایل دههی هفتاد میلادی برمیگردد؛ ولی اولین قدم عملی آن در سال ۱۹۸۲ توسط رابرت کستنبام برداشته شد. او ایدهی بازاریابی پایگاه داده را بر پایهی جمعآوری اطلاعات از مشتریها و تجزیهوتحلیل آماری آنها مطرح کرد. در اوایل دههی نود، شرکتهای صنعتی مانند سیبل (Siebel)، گارتنر (Gartner)و آیبیام (IBM) استفاده از CRM را در دستور کار خود قراردادند و در اواخر این دهه، CRM تبدیل به بخشی اساسی از کار نیروی فروش شده بود.
احتمال جریمه سنگین گوگل توسط اتحادیه اروپانظرات این مطلب
تعداد صفحات : 446
درباره ما
اطلاعات کاربری
خبر نامه
چت باکس
پیوندهای روزانه
آمار سایت
آخرین نظرات
کدهای اختصاصی