اگر سرویس پیامرسانی صوتی، تصویری و متنی اسکایپ استفاده میکنید احتمالا طی چند روز اخیر متوجه اختلالات در این سرویس شدهاید. طی سه روز گذشته پیامهای کاربران اسکایپ به سختی ارسال میشد و حتی بسیاری قادر به ورود به نرمافزار این سرویس نمیشدند.
مایکروسافت از زمانی که متوجهی این مشکل شد، به سرعت مشکل کاربران ایالات متحدهی امریکا را حل کرد؛ اما کاربران اروپایی همچنان با مشکل روبهرو بودند.
هر چند مایکروسافت طی سه روزی که سرورهای اسکایپ تحت حملهی DDoS بودند هیچ اطلاعاتی از دلیل بروز اختلالات اسکایپ ارائه نکرد، اما روز گذشته اعلام کرد که مشکل به کلی حل شده است.
حمله DDoS یا (denial of service attack) به معنی سرازیر کردن درخواستهای زیاد به یک سرور و استفاده بیش از حد از منابع (پردازنده، پایگاه داده، پهنای باند، حافظه و...) آن سرور است؛ به طوری که سرویسدهی عادی آن به کاربران دچار اختلال شده یا از دسترس خارج شود. در این نوع حملهها در یک لحظه یا در طی یک زمان به صورت مداوم از طریق کامپیوترهای مختلف که ممکن است خواسته یا حتی ناخواسته مورد استفاده قرار گرفته باشند، به یک یا چندین سرور درخواست دریافت اطلاعات میشود و به دلیل محدود بودن قدرت پردازش سرور به کاربران در وضعیت عادی مثل حالاتی که کامپیوترهای رومیزی دچار کندی یا توقف کامل میشوند، دچار وقفه در سرویس دهی یا حتی از دسترس خارج شدن سرویس میشود. چرا نباید از اد بلاکر مرورگر کروم خوشحال بود