هرچند بسیاری از برندهای مطرح خارجی، پیش از انقلاب اسلامی حضور پررنگی در بازار کشورمان داشتند، نیسان از آن دسته خودروسازانی است که از اواخر دههی ۶۰ خورشیدی به ایران پا گذاشت و البته حضور آن تأثیرگذار و قابل توجه بود. میتوان خودروی پاترول را اولین شاسیبلند واقعی دنیا دانست که در کشور مورد قبول جامعه قرار گرفت و با داشتن خط مونتاژ در مجموعهی پارسخودرو پاسخی مناسب به هواداران این کلاس داد.
خودروهای نیسان پس از حضور مدل ماکسیما، اتمام تولید پاترول و ممنوعیت واردات خودرو به ایران تا سالهای ۸۰، محدود به مدل رونیز و پیکاپ بودند؛ اما با شروع واردات خودروهای خارجی و فروش مدل مورانو در سال ۱۳۸۷، نیسان بار دیگر نشان داد که برندی قابل اعتماد در سطح جهانی است و خصوصا در کلاس شاسیبلند، حرفهای زیادی برای گفتن دارد، هرچند که مالیاتهای سنگین واردات خودرو و قوانین عجیب حاکم بر آن، دست مردم را از برندهای مختلف با قیمتهای متنوع، کوتاه کرده است.
در سبد محصولات نیسان، مدلهای گوناگونی دیده میشوند که تقریبا همهی کلاسهای خودرویی دنیا را شامل میشود؛ اما فعلا فقط نسخههایی از ایکستریل و جوک مجوز واردات به ایران را گرفتهاند. مدتی پیش به بررسی کامل نیسان ایکستریل و مقایسهی آن با رقبای عمدتا کرهای پرداختیم و حال به سراغ کراساووری میرویم که با قیمتی کمتر از ایکستریل، شاید بتواند جایگاهی در بازار خودروی کشورمان داشته باشد.