برند مینی، در ایران و دنیا با خودروی کوچک ماینر (مینور) شناخته میشود که حاصل همکاری مینی و شرکت موریس در گروه خودروسازی بریتیش موتور بود. پس از حضور بیامو آلمان، در نقش سهامدار اصلی و مالک شرکت مینی از سال ۱۹۹۴، محصولات این برند با تنوع بیشتری مواجه شد و خودروهای کانتریمن، کوپر، کلابمن و چند مدل دیگر به سبد مینی اضافه شدند.
خودروی کانتریمن در مقایسه با دیگر مدلهای ساخت مینی، جدیدتر است. این محصول، در کلاس کراساوورهای کوچک قرار میگیرد، هرچند که ابعاد بدنهی آن به یک هاچبک استاندارد شبیه است. نسل اول کانتریمن در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و امسال شاهد فروش نسل دوم، آن هستیم. تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه از نسخههای مختلف این خودرو تولید شده که حاصل خط تولید مینی در هلند و اتریش است.
سری جدید کانتریمن، علاوه بر پیشرانههای متنوع بنزینی و دیزلی؛ حالا با نسخهی پلاگین هیبرید همراه خواهد بود که علاوه بر قدرت قابل قبول، مصرف سوخت مناسبی هم ارائه میکند. این خودرو با یک پیشرانهی بنزینی ۳ سیلندر به حجم ۱.۵ تولید میشود که همراه با فناوری توئینتوربوی بیامو، قدرت ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتنمتر با تولید میکند. علاوه بر این، یک موتور برقی ۶۵ کیلووات (۸۸ اسب بخار) هم در کانتریمن وجود دارد که مجموع قدرت آنرا به ۲۲۴ اسب بخار میرساند. میانگین مصرف سوخت این مجموعه، با گشتاور ۳۸۵ نیوتنمتر، تنها ۲.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است. کانتریمن با این مشخصات فنی، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، تنها ۶.۹ ثانیه زمان لازم دارد.
این خودرو به صورت دو دیفرانسیل، قابل سفارش خواهد بود و فناوری eDrive بیامو را به همراه خواهد داشت. چرخهای جلو میتوانند به صورت ترکیبی، از موتور برقی و پیشرانهی بنزینی؛ نیرو بگیرند درحالیکه در حالت دو دیفرانسیل، موتور الکتریکی، تامینکنندهی چرخهای عقب خواهد بود. کانتریمن پلاگین هیبرید، بدون مصرف بنزین و با تکیه بر موتور برقی و باتریهای ۷.۶ کیلووات ساعت، میتواند تا ۴۲ کیلومتر را بپیماید و نهایت سرعت ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت را در اختیار بگزارد. شارژ باتریها تا ظرفیت کامل، از طریق برق خانگی؛ حدود ۳ ساعت و ۱۵ دقیقه زمان میبرد. این نسخه از مینی کانتریمن میتواند با شارژ کامل باتریها و مخزن سوخت مملو از ۳۵ لیتر بنزین، بیش از ۵۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند.
در فضای کابین، مثل نمای بیرونی؛ این نسخه کاملا وفادار به کانتریمن S E ALL4 است. به جای دکمهی استارت که در خودروهای امروزی وجود دارد، یک کلید فشاری زردرنگ وجود دارد. پیشت فرمان هم به جای استفاده از نمایشگر، عقربههای سنتی نشاندهندهی سرعت و دور موتور حضور دارند که میزان شارژ باتری و انرژی مصرفی را به خوبی نشان میدهند. در میان داشبورد، یک نمایشگر ۶.۵ اینچ وجود دارد، که جای سرعتسنج بزرگ و ناخوشایند گذشته را گرفته است. نوار روشنایی حاشیهی این بخش، با توجه به نوع رانندگی تغییر رنگ میدهد و البته میتواند خاموش شود، ضمن اینکه علاوه بر اطلاعات ناوبری و سیستم سرگرمی، جزئیات فنی دقیق پیشرانه و مودهای رانندگی نیز، با نمایشگر میان داشبورد تنظیم و اطلاع رسانی میشوند. علاقهمندان نسخهی فولآپشن کانتریمن، میتوانند، نمایشگر لمسی ۸.۸ اینچ را برای این خودرو سفارش دهند.
در خودروهای برقی و هیبریدی، سیستم مدیریت انرژی از اهمیت بالایی برخوردار است. با این هدف، مینی کانتریمن پلاگین؛ مودهای رانندگی مختلفی را ارئه میکند که شامل حالت خودکار، ماکس و شارژ باتری میشود. در حالت اول، بهترین عملکرد خودرو با در نظر گرفتن حداقل مصرف سوخت ارائه میشود که شامل استفادهی صرف از موتور برقی و محدودیت سرعت تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت میشود. این حالت، برای رانندگی آرام و اقتصادی در شهر مناسب است، اما میتوان با انتخاب مود رانندگی ماکس، شتاب بیشتر و نهایت سرعت ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت را تجربه کرد. در حالت شارژ، موتور بنزینی بخش اصلی انرژی مینی را تامین خواهد کرد و البته روند شارژ باتریها نیز، افزایش خواهد یافت.
مینی کوپر کانتریمن با پیشرانهی پلاگین هیبرید و تجهیزات دو دیفرانسیل، نزدیک به ۳۷ هزار دلار قیمت خواهد داشت. این خودرو فعلا برای بازار اروپا و امریکا عرضه شده است، اما مسلما به کشور چین هم وارد خواهد شد. امروزه ارزانترین نمونه از کوپر کانتریمن، به قیمت 26 هزار دلار فروخته میشود. این مدل، با پیشرانهی بنزینی ۱.۵ لیتری سه سیلندر و بدون همراهی موتور برقی ارائه میشود که با ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتنمتر گشتاور، ظرف ۹.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و میانگین مصرف سوخت ۹.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را به همراه دارد.
در پایان این مطلب، بینندهی تیزر رسمی معرفی خودروی کانتریمن پلاگین هیبرید باشید که به توضیح تواناییهای آن میپردازد.
دانلود با کیفیت 360p 720p 1080p
مشاهده پست مشابه : افشاگری مدیرعامل تلگرام درباره امنیت واتس اپ!