بر اساس آمارهای ارائهشده توسط یک مؤسسهی تحقیقاتی در کشور هنگکنگ، فروش گوشیهای هوشمند سامسونگ طی سهماههی اول سال ۲۰۱۷ در کشور چینبه بیش از نصف کاهش پیدا کرده است. اصلیترین دلیل کاهش فروش سامسونگ را باید خودنمایی کمپانیهای چینی و افزایش سهم کمپانیهایی نظیر هواوی، اوپو و ویوو خواند.
در صورتی که آمار ارائهشده را دقیق مورد بررسی قرار دهیم، مشخص میشود که فروش سامسونگ در چین با کاهشی ۶۰ درصدی به ۳.۵ میلیون دستگاه در زمستان ۲۰۱۷ رسیده است. سهم بازار سامسونگ نیز ۳.۳ درصد کاهش پیدا کرده و به ۸.۶ درصد رسیده است.
در مقایسه با نگاهی به رقبای چینی میتوان بهروشنی دید که چینیها در فصل زمستان رغبت بیشتری به خرید محصولات وطنی نشان دادهاند؛ بهطوریکه آمار فروش هواوی، اوپو و ویوو به ترتیب ۲۵، ۸۱ و ۶۰ درصد افزایش داشته است.
اصلیترین دلیل برای برتری فروش کمپانیهای چینی را باید قیمت بسیار ارزانتر و معقول در کنار بهرهگیری از سرویس توزیع بسیار کارآمد و همچنین سرویسهای اپلیکیشن محلی اشاره کرد. در مقابل، سامسونگ گوشیهای هوشمند گرانتری راهی بازار کرده و این محصولات اغلب از طریق فروشگاههای فیزیکی قابل خرید است؛ حال آنکه چینیها از نظر فروش اینترنتی گستردگی و فعالیت بیشتری دارند.
مشاهده پست مشابه :
افشاگری مدیرعامل تلگرام درباره امنیت واتس اپ!