گرندپری بحرین دیروز رأس ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران برگزار شد. رقابت نزدیک مرسدس بنز و فراری در مراحل گذشته باعث شده بود گرندپری بحرین نیز از حساسیت بالایی برخوردار شود.
در دورهای تمرینی، این والتری بوتاس از مرسدس بنز بود که برای اولین بار موفق به کسب پلپوزیشن در مسابقات فرمول یکشده بود. لوئیس همیلتون، سباستین فتل، دنیل ریکیاردو و کیمی رایکونن نیز مسابقه را از جایگاههای دوم تا پنجم آغاز کردند.
پس از آغاز مسابقه باز هم سباستین فتل بود که با استارت خوب خود، رقابت را جذاب کرد و پیش از پیچ اول از همیلتون سبقت گرفت. در طرف دیگر وشتاپن نیز که همواره استارتهای فوقالعادهای از خود به نمایش گذاشته بود، با سبقت از رایکونن و ریکیاردو از جایگاه ششم به چهارم رسید. خودروهای پیشتاز رقابت نزدیکی با یکدیگر داشتند که منجر به افزایش جذابیت گرندپری بحرین شده بود.
فراری که فصل گذشته بارها با استراتژیهای ناموفق منجر به نزول رتبهی رانندگان خود شده بود، در دور ۱۱ با تعویض لاستیکهای سباستین فتل، شرایط مسابقه را به نفع خود برگرداند. در دور ۱۲، وشتاپن که عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته بود، با ایراد در سیستم ترمز مواجه شد و پس از برخورد با کنارهی پیست، از مسابقه خارج شد.
نقطهی عطف گرندپری بحرین، تصادف لنس استرول و کارلوس ساینز در دور ۱۳ بود که منجر به ورود خودروی ایمنی شد. پس از ورود خودروی ایمنی، تمامی خودروها اقدام به تعویض لاستیکهای خود کردند که این موضوع باعث شد سباستین فتل به ردهی اول صعود کند. اقدام همزمان دو خودروی مرسدس بنز برای تعویض لاستیک نیز باعث شد همیلتون از سرعت خود برای ورود به پیتاستاپ بکاهد و پس از ایجاد ترافیک پشت خودروی وی، رانندهی اول مرسدس بنز ۵ ثانیه جریمه شد.
با خروج خودروی ایمنی، مسابقه مجددا از سر گرفته شد. همیلتون که لاستیکهای خود را بهتازگی تعویض کرده بود، بسیار سریع نشان میداد و تنها پس از چند ثانیه از آغاز مجدد مسابقه، ریکیاردو را پشت سر گذاشت و خود را به ردهی سوم رساند. بوتاس نیز در همین حین رقابت نزدیکی با فتل برای کسب مقام اول آغاز کرده بود. اما دفاع جانانهی رانندهی فراری مانع از رسیدن بوتاس به جایگاه اول شد.
در ادامهی گرندپری بحرین، همیلتون در پیتاستاپ ۵ ثانیه متوقف شد و جریمهی خود را دریافت کرد. این موضوع باعث شد از پیشتازان مسابقه فاصله بگیرد. اما قهرمان سه دوره مسابقات فرمول یک بسیار سریع و باانگیزه نشان میداد و در ادامهی گرندپری بحرین، با سبقت از بوتاس خود را به ردهی دوم رساند؛ وی با فشار بیشتر روی خودرو، زمانهای بهمراتب بهتری نیز نسبت به فتل ثبت میکرد. مهندسان مرسدس بنز هم مداوم رانندهی اول خود را تشویق و به وی اعلام میکردند در صورت ادامهی همین عملکرد، به فتل خواهد رسید.
با وجود تلاشهای گستردهی لوئیس همیلتون، این رانندهی بریتانیایی موفق به کسب جایگاه اول نشد و سباستین فتل با استراتژی عالی فراری، به مقام قهرمانی رسید. با دومین قهرمانی از سه گرندپری برگزارشده، فراری بهترین شروع خود از سال ۲۰۰۸ را جشن گرفت.
والتری بوتاس نیز با دو پله نزول در جایگاه سوم قرار گرفت تا مسابقهی ناامیدکنندهای پشت سر گذاشته باشد. کیمی رایکونن، دنیل ریکیاردو، فیلیپه ماسا، سرجیو پرز، رومن گروژان، نیکو هالکنبرگ و استبان اوکن نیز در جایگاههای چهارم تا دهم قرار گرفتند.
صعود ۱۱ پلهای سرجیو پرز، یکی از نکات قابل توجه گرندپری بحرین بود. تیم مکلارن هوندا نیز مسابقهی ناامیدکنندهی دیگری پشت سر گذاشت. استوول وندورن هم به دلیل مشکل در پاور یونیت موفق به آغاز مسابقه نشد. فرناندو آلونسو نیز در دورهای پایانی با بروز مشکل در پیشرانهی خود، از مسابقه خارج شد تا پس از سه گرندپری همچنان هیچ یک از خودروهای مکلارن هوندا موفق به عبور از خط پایان نشده باشند.
در ادامه میتوانید جایگاه رانندهها و تیمهای فرمول یک را پس از ۳ مرحله از فصل ۲۰۱۷ مسابقات فرمول یک مشاهده کنید.
در ادامه شما را به تماشای ویدیوی لحظات جذاب گرندپری بحرین ۲۰۱۷ دعوت میکنیم.
مرحلهی بعدی مسابقات فرمول یک، ۱۰ اردیبهشت در روسیه برگزار میشود.
نظر شما در رابطه با گرندپری بحرین چیست؟
مشاهده پست مشابه :
نرم افزار آموزش زبان برنامه نویسی HTML