loading...

زومیت - اخبار تکنولوژی

بازدید : 269
سه شنبه 7 فروردين 1396 زمان : 16:21
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

زومیت - اخبار تکنولوژی

لامبورگینیبه دنبال ثابت کردن صحت رکورد هوراکان پرفورمانته در پیست مشهور نوربرگ‌رینگاست. این خودروساز ایتالیایی که اصولا باید در نمایشگاه خودروی ژنو امسالمورد توجه بسیار قرار می‌گرفت، با انبوهی از اتهام‌ها مواجه شد؛ بنابراین ناچار به دفاع از رکورد ۶:۵۲:۰۱ دقیقه‌ی پرفورمانته در پیست نوربرگ‌رینگ شد.

برخی از افراد، لامبورگینی را متهم به افزایش سرعت فیلم‌برداری از ۲۴ فریم در ثانیه به ۲۵ فریم کرده‌اند. آن‌ها مدعی هستند که زمان واقعی ثبت‌شده از سوی پرفورمانته ۷:۰۸ دقیقه است. حتی جیمز گلیکنهاوس ، مالک شرکت ابر خودروی اسکودریا کامرون گلیکنهاوس، نیز درخواست رکوردگیری مجدد در یک روز مشخص برای تأیید این زمان کرده است. استفانو دومنیکالی ، مدیرعامل لامبورگینی، در پاسخ به این حجم از انتقادات می‌گوید:

ما چرا باید به دنبال تقلب کردن باشیم؟ تمامی اطلاعات ثبت ‌شده است. جی‌پی‌اس‌ها اطلاعات کامل را نشان می‌دهند. این موضوع کاملاً تأیید شده است.

لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

او افزود:

چیزی که ما مشاهده کردیم، پتانسیل قدرتمندی از یک سیستم آیرودینامیک فعال بود. نوربرگ‌رینگ پر از پیچ‌های طولانی و مسیرهای صاف مقطعی است. قطعاً اونتادور SV کوپه در قسمت مستقیم این پیست سریع‌تر بود؛ اما رکوردگیری برای تمامی مسیر پیست انجام شد و حالا این رکورد به نام پرفورمانته است.

سخنگوی لامبورگینی می‌گوید تمامی این جنجال‌ها از سوی یک وب‌سایت کم‌ارزش تجاری که درآمد خود را به ازای هر کلیک به دست می‌آورد، شروع شده است.

استفان ریل ، مدیر بخش تولید آئودی اسپرت نیز هفته‌ی پیش در خلال معرفی آئودی RS3 تأکید کرد که لامبورگینی دلیلی برای تقلب ندارد. این خودرو با چنین آیرودینامیکی قادر به ثبت رکورد یادشده است. آئودی یکی از برادران لامبورگینی تحت مالکیت برند فولکس‌واگن است.

ریل افزود:

ما همچنین از معماری هوراکان به‌خوبی مطلع هستیم (بخشی از معماری هوراکان با R8 به اشتراک گذاشته‌شده است). ما از قابلیت‌های این خودرو اطلاع داریم. زمان ثبت‌شده توسط پرفورمانته کاملاً معتبر است. وجود یک سیستم آیرودینامیک فعال سبب این تفاوت شگرف در رکوردگیری می‌شود.

ما یک آزمایش را با یک خودروی مسابقه‌ای با قدرت ۳۸۰ اسب بخار و با حداکثر نیروی عمودی پایین‌رونده برای آن انجام دادیم. خودرو در مسیر مستقیم بسیار کند عمل کرد؛ به حدی که تمامی خودروها از آن جلو زدند، اما درمجموع رکورد خیلی خوبی از خود به‌جای گذاشت. این رکورد به‌مراتب سریع‌تر از خودروهای دیگرِ بدون نیروی رو به پایین آیرودینامیک بود؛ از این‌ رو، من می‌دانم که نیروی رو به پایین آیرودینامیک چقدر به شما کمک می‌کند. لامبورگینی نیز برای دستیابی به این نیرو، بدون توجه به رکورد قسمت صاف مسیر، تلاش فراوانی کرده است.

دانلود لینک ویدئو با کیفیت 1080P| 720P| 360P

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 446

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4468
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 25
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 162
  • بازدید کننده امروز : 86
  • باردید دیروز : 1620
  • بازدید کننده دیروز : 1,043
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 163
  • بازدید ماه : 24513
  • بازدید سال : 48103
  • بازدید کلی : 2355227
  • آخرین نظرات
    کدهای اختصاصی