loading...

زومیت - اخبار تکنولوژی

جگوار، بزودی در محصولات خود از پیشرانه‌ی جدید سری ایگنیوم Ingenium با قدرت ۳۰۰ اسب بخار استفاده خواهد کرد. مشاهده پست مشابه : یوبی سافت و چالش مصر باستان! – یوب...

بازدید : 236
يکشنبه 10 تير 1396 زمان : 21:36
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

زومیت - اخبار تکنولوژی

جگوارپیش از این اقدام به استفاده از پیشرانه‌ی ۲ لیتری بنزینی در مدل‌های XE، XF و F-Pace کرده بود اما حالا این خودروساز در تصمیم خود تجدید نظر کرده و اعلام کرده است که از پیشرانه‌ی جدید دیگری در محصولات خود استفاده خواهد کرد. این پیشرانه‌ی جدید از خانواده‌ی پیشرانه‌های ایگنیوم است و توانایی تولید ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور دارد که این اعداد به مدد استفاده از توربوشارژرتوئین اسکرول (دو پیچی) و کمپرسور فشار بالایی است که در این توربوشارژر تعبیه شده است.

پیشرانه‌های Ingenium

مدل XE در صورت تجهیز به این پیشرانه توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در عرض تنها ۵.۵ ثانیه دارد و مصرف سوخت آن نیز در سیکل ترکیبی تنها ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. مدل بزرگ‌تر و بالطبع سنگین وزن‌تر XF نیز با این پیشرانه می‌تواند ظزف ۵.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. مدل شاسی بلند F-Pace نیز در صورتی که این پیشرانه در سینه‌ی آن قرار بگیرد خواهد توانست در عرض ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و مصرف سوخت ترکیبی ۷.۷ لیتر در هر صد کیلومتر داشته باشد.

پیشرانه‌های Ingenium

در این خصوص نیک راجرز، مدیر اجرایی بخش تولید موتور جگوار گفته است:

"ما به گسترش خانواده‌ی پیشرانه‌های ایگنیوم ادامه خواهیم داد تا محسولات متنوع‌تری را به مشتریان خود عرضه کنیم. این پیشرانه‌ی ۳۰۰ اسب بخاری جدید نیز در کنار عملکرد بالای خود دارای مصرف سوخت کمی است که به لطف استفاده از یک سیستم اگزوز بسیار پیشرفته و همچنین مهندسی صورت گرفته در بخش طراحی سوپاپ‌ها به دست آمده است."

جگوار، به تازگی تولید پیشرانه‌های ایگنیوم را آغاز کرده است و تا کنون سه نسخه‌ی دیگر از این پیشرانه نیز عرضه شده‌اند که شامل مدل ۲۰۰ اسب بخاری و ۲۴۶ اسب بخاری هستند، ضمن اینکه به تازگی یک مدل توربودیزل چهار سیلندر نیز با قدرت ۲۳۷ اسب بخار به این سری از پیشرانه‌ها اضافه شده است که سیستم توربوشارژر آن از نوع توئین توربو است.

مشاهده پست مشابه : یوبی سافت و چالش مصر باستان! – یوبی سافت چگونه مصر باستان را طراحی کرد ؟

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 446

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4468
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 43
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 922
  • بازدید کننده امروز : 331
  • باردید دیروز : 482
  • بازدید کننده دیروز : 327
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1544
  • بازدید ماه : 28087
  • بازدید سال : 51677
  • بازدید کلی : 2358801
  • آخرین نظرات
    کدهای اختصاصی