سونیبهتازگی گزارشی از وضعیت مالی خود ارائه کرده که در آن اطلاعات جالبی دربارهی بخش دوربینهایدیجیتال آمده است. بنا به اعلام سونی در این گزارش، حرکت شرکت بهسمت تولید محصولات بالارده و با حاشیهی سود بالا باعث شده است تا باوجود کاهش فروش، درآمد بخش دوربین ثابت باقی بماند. سونی دلیل کاهش فروش دوربینهای خود را مجموعهای از عوامل، از جمله بازارِ درحال افول دوربین دیجیتال و فرصتهای ازدسترفته به دلیل زلزلهی کوماموتومیداند.
به اعتقاد سونی، استراتژی سال ۲۰۱۴ شرکت برای تقویت بخش لنزها و دوربینهای ILC در حال ثمر دادن است. سونی بر همین اساس پیشبینی میکند دوربینها و لنزهای شرکت در سال ۲۰۱۷ رشد فروش ۲۷ درصدی تجربه کنند. در گزارش سونی آمده است که بخش مرتبط با دوربین (که شامل کسب و کار رسانهای و پزشکی هم میشود) در سال آینده، بهطور کلی رشد ۱۰ درصدی و افزایش سود عملیاتی ۱۲.۷ درصدی تجربه خواهد کرد. قسمتی از این رشد به دلیل روی آوردن سونی به ساخت محصولاتی با حاشیهی سود بالا و قسمت دیگر به دلیل افزایش تقاضا پس از زلزلهی کوماموتو است.
بر اساس گزارش سونی، درحال حاضر ۱۴ درصد بازار لنز و دوربینهای ILC در اختیار این شرکت قرار دارد که این سهم، بازار آنها را پس از کاننو نیکوندر رتبهی سوم جهانی قرار میدهد. کارشناسان عقیده دارند کسب مقام دوم سونی در بازار آمریکا نیز به دلیل ارائه نشدن دوربین بالاردهی جدید از سوی نیکون است.
علاوه بر این، سهم ۲۳ درصدی سونی از بازار دوربینهای کامپکت، آنها را در مقام اول بین دوربینهای
لارج سنسورو لانگ زوم، و مقام دوم بین تمام دوربینهای کامپکت قرار میدهد. فایل PDF گزارش کامل سونی را میتوانید از
اینجادانلود کنید.
مشاهده پست مشابه :
چه نوع خودروهایی بالاترین آمار مرگ در تصادف ها را دارند؟