جیمز گلیکنهاوس (James Glickenhaus) یک بازیگر، کارگردان و تهیهکنندهی فیلمهای هالیوودی است که در نیویورک امریکا زندگی میکند. امروزه شهرت او به خاطر حضور در عالم سینما نیست و این مرد ۶۶ ساله، به خاطر سرمایهگذاری در تولید ابرخودروها و کلکسیون ماشینهای ارزشمند خود، در دنیا شناخته میشود.
نام کامل شرکت سازندهی ابرخودروی SCG003S، اسکودریا کامرون گلیکنهاوس است که به اختصار SCG گفته میشود. این خودرو تا چند هفتهی دیگر در مسابقات ۲۴ ساعتهی نوربرگرینگ شرکت خواهد کرد تا ثابت کند یک سوپراسپرت کلکسیونی و مخصوص موزهها نیست، بلکه در پیست سرعت هم؛ حرفهای زیادی برای گفتن دارد و میتواند رکورد جدید نوربرگرینگ با زمان ۶ دقیقه و ۴۵.۹۰ ثانیه را بهبود بخشد.
مدل SCG، دو تیپ متفاوت خواهد داشت که یکی مخصوص حضور در مسابقات و رقابت در پیست خواهد بود و دیگری، برای رانندگی در جادههای شهری استفاده خواهد شد. نوع مسابقهای این خودرو، با هدف رعایت قوانین رقابت در کلاس GT؛ پیشرانهی ضعیفتری به همراه دارد و با موتور ۳.۵ لیتری توئین توربو ارائه میشود. قدرت این نمونه، در حدود ۵۰۰ اسب بخار است و در رقابت ۲۴ ساعتهی نوربرگرینگ، شرکت خواهد کرد.
نوع دوم از ابرخودروی گلیکنهاوس، بنا به ادعای این برند، از یک پیشرانهی دستساز ۴.۴ لیتری ۸ سیلندر استفاده میکند که به لطف استفاده از سیستم توئینتوربو، نزدیک به ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۵۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. گلیکنهاوس، وزن نمونهی جادهای SCG را ۱۳۵۰ کیلوگرم عنوان کرده است و زمان رسیدن این خودرو به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را کمتر از ۳ ثانیه میداند. نهایت سرعت این خودرو نیز، حدود ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت برآورد میشود.
بهتازگی، نسخهی مسابقهای SCG، به پیست نوربرگرینگ انتقال داده شده و توانسته است به شکلی غیر رسمی و همراه با ترافیک ناشی از حضور دیگر خودروها، به زمان باورنکردنی ۶ دقیقه و ۴۰ ثانیه دست یابد. هرچند که این اتفاق، از طریق یک دوربین کوچک روی بدنهی خودرو ضبط شده است و کاملا واقعی به نظر میرسد، اما به عنوان یک رکورد رسمی، ارزش نخواهد داشت. از سویی دیگر نباید فراموش کنیم، که خودروی مورد آزمایش، بنا به ادعای گلیکنهاوس، بیش از ۲۰۰ اسب بخار ضعیفتر از نمونهی جادهای و ۱۰۰ کیلوگرم، سنگینتر از آن است تا SCG به استانداردهای مسابقهی ۲۴ ساعتهی نوربرگرینگ، نزدیک شود.
جیمز گلیکنهاوس، معتقد است که رکوردهای هر دو نسخهی جادهای و مسابقهای SCG به هم نزدیک خواهد بود. چرا که مدل جادهای با وزن کمتر و قدرت بیشتر، لاستیکهای استاندارد و سیستم تعلیق نرمتری به همراه خواهد داشت. این نسخه، از نظر آیرودینامیک هم شرایط متفاوتی نسبت به مدل پیست دارد، چراکه با هدف رعایت استانداردهای شهری، ارتفاع کف این خودرو از سطح آسفالت، بالاتر خواهد بود.
در پایان این مطلب میتوانید بینندهی فیلم کوتاهی باشید که توسط دوربین روی بدنهی SCG ضبط شده است و مانورهای نفسگیر این خودرو به هنگام ثبت رکورد در پیست ۶ دقیقه و ۴۰ ثانیه را نشان میدهد.
دانلود با کیفیت 360p 720p 1080p
مشاهده پست مشابه :
افشاگری مدیرعامل تلگرام درباره امنیت واتس اپ!